27 Mart 2020 Cuma

SİYAH BEYAZ FOTOĞRAFLAR / NELER NELER ANLATIRLAR (2)




Merhaba
Evde kaldığımız şu günlerde güzel, esprili paylaşımlar yapıyor bazı arkadaşlar. Mehmet Alper, mercimek ayıklarken, Servet Sayın, çığırtma kızartıyor. Sıkıntıdan patlamaktansa iyi ediyorlar. Şimdilik o işlere bakmasam da ben de eski okul fotoğraflarına bakıp duygularımı yazıyorum. Yakında o işlere de sıra gelecek.
Umarım bu zor günlerden zarar görmeden, sağ salim, mutlulukla çıkarız.
............................................................................

1. FOTOĞRAF
Bir akşam
İki etüt arasında
Bizim sınfta, 6-A'da
Oturmuşuz sıralara
Naci İşiten'in elinde cümbüş
“Bahriye Çiftetelllisi” çalıyor
Ama biz “cümbüşte” değiliz
Sanki hepimiz efkarlı, hepimiz yasta
Bizim sınıftan olmayan üç kişi var aramızda
Naci, Kore Yavuz ve Yaşar Başeğmez
Soy adı gibiydi Yaşar
Erken veda etmiş dünyaya duydum
Naci nerelerdedir bilmiyorum
Kore'yi, şimdiki adıyla Koray'ı her görüşte buluşmalarda
Mutlu oldum
Sırayla
Yekta, Aydın, Ahmet, Dursun, Selahattin, Cavit, Faik, Mehmet
Oturmuşuz üstü çizili sıralara
Soy adı “Geçgel”di Cavit'in
O da uymamış soy adına, erken gitmiş
Şimdi hep yetmişlik dedeler olduk
Biz yaşayanlar
Elli yıl sonra da olsa bir kısmımız
Birbirimizi bulduk
Eve kapandığımız şu günlerde
Bana bu dizeleri yazdırıyor
Elli yıl öncesinden kalan
Bu hatıralar
...................................
2. FOTOĞRAF
Kim akıl etti, kim düzenledi o zaman
Unutturmadı arkadaşlarımı bana bu fotoğraf
Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu
Yıl 1969
6-A sınıfı
Tam kırk dört kişiyiz
Ne kadar da gençmişiz
Sıralanmışız ak kağıt üstüne
En başta öğretmenlerimiz, emek verenlerimiz
Tek tek yeniden baktım hepsine
Asım Bayık, Mehmet Kılıçaslan, Erdal Güzelküçük,
Hatice Aktaş, Muzaffer Abalı, Kezban Altın, Ahmet Çelebi, Kazım Bağdat
Beklememişler
Elli yıl sonraki buluşmalarımızı
Veda etmişler bize
Yaşayanların çoğuyla buluştuk şimdi
İçimizde elli yılın özlemi
Her buluşmada mutluluğu yaşadık
O yıllarda varamadığımız arkadaşlığın tadına
Şimdilerde vardık

.......................................
Numan Kurt
27 Mart 2020


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YEŞİLLİKLER ÜZERİNDE KIRMIZI GELİNCİKLER

  Sabah erken yürürken kıyıda Deniz masmavi, hafif dalgalı Belli ki temizlemiş kendini bütün kış boyunca Güneş ısıtırken yeryüzünü Hafiften ...