10 Ocak 2010 Pazar

ANALAR AĞLAR (Şerife'ye)



Analar ağlar
Ağlar analar, gelinlikle örtülmüş
Tabutun başında
"Ah güzel kızım, yakıştı mı ölüm sana
Hani ben vardım sırada"
İşte o zaman kim olursan ol
Tutamazsın kendini
Akar gözyaşın sel gibi
Bak, cana yakın, güleryüzlü Şerife
Tüm arkadaşların gelmişler
Ağlıyorlar
"İnanamıyoruz, bu nasıl iştir"
Diye diye
Ölüm bu
Kaçınılmaz
Gençmiş, yaşlıymış anlamaz
Bakarsın
Daha birkaç gün önce
Halaybaşındaki esmer, güzel kızımız
Şimdi son yolculuğunda
O soğuk tabutun içinde
Bir tesellisi varsa
Sevenlerinin
Onların hep aklındasın
Mezar denen o gizemli yerde
Sevgili babanın yanındasın
.........

Numan Kurt
 24 Ağustos 2009

........................................................................



ACIDIR GENÇ ÖLÜMLER

Bir arkadaşlık isteği geldi facebooktan
Ramazan Gündüz
Bilemedim kimin nesidir
“Gündüz” soy adlı tanıdıklarım vardı Kıran köyünden
“Kendini tanıt!” diye sordum kendisinden
“Ben,” dedi “Numan Yılmaz'ın oğlu Mehmet'in torunuyum”
Okuyunca bu cümleyi
Sızladı yüreğim

Genç yaşta acılarla bırakıp gitmişti Mehmet
Feci bir kazada yitirmiştik onu
Acılarla bıraktı anneyi, babayı
Ve de bizleri
Başka ne anlatayım, ne deyim

“Amca,” dedi Ramazan “benim resmimi çizdin, çok güzel olmuş
Dedemin fotoğrafını göndersem
Onun da resmini çizer misin”
“Çizmez miyim” dedim, “çizerim elbette”
Yalnız Ramazan'la değil
Tanıştık
“Biz akrabayız” dedik
Annesi, Mehmet'in üç kızından biri Zeynep'le

Aldım kara saçlı,kara kaşlı, kara gözlü Mehmet'in fotoğrafını karşıma
Onun orataokuldaki hali, güzel çocukluğu geldi aklıma
Bilmem ne kadar benzetebildim
İçim hüzünle dolu
Resmettim Mehmet'i rahmet dileklerimle
Ak kağıda
.............................................
Numan Kurt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YEŞİLLİKLER ÜZERİNDE KIRMIZI GELİNCİKLER

  Sabah erken yürürken kıyıda Deniz masmavi, hafif dalgalı Belli ki temizlemiş kendini bütün kış boyunca Güneş ısıtırken yeryüzünü Hafiften ...